Regulamin sklepu www.wysoczanscy.pl 

Data opublikowania 31.01.2025

Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy regulamin określa zasady dokonywania zakupów w sklepie internetowym prowadzonym przez Sprzedającego pod adresem www.wysoczanscy.pl
  2. Sklep internetowy znajdujący się na stronie internetowej www.wysoczanscy.pl prowadzony jest przez Wysoczańscy Stanisław Wysoczański z siedzibą w Jakubowicach 32D 49-100 Jakubowice. Wysoczańscy Stanisław Wysoczański jest gospodarstwem rolnym wpisanym do rejestru podmiotów gospodarki narodowej NIP 8982052421, Regon  21925322.
  3. Każdy Klient korzystający ze sklepu internetowego zobowiązany jest do przestrzegania Regulaminu. Jednocześnie każdy Klient zobowiązany jest przed rozpoczęciem korzystania ze sklepu internetowego www.wysoczanscy.pl do zapoznania się z postanowieniami niniejszego Regulaminu. 
  4. Klient może uzyskać dostęp do niniejszego Regulaminu w każdym czasie za pośrednictwem linka zamieszczonego na stronie głównej Sklepu oraz pobrać go i sporządzić jego wydruk.
  5. Wysoczańscy Stanisław Wysoczański jest producentem profesjonalnym, który jest wpisany do Rejestru Producentów Profesjonalnych prowadzony przez Państwową Inspekcję Roślin i Nasiennictwa.
  6. Nr wpisu w Państwowej Inspekcji Roślin i Nasiennictwa PL-16/09/3262

Definicje

  1. Dni robocze – wszystkie dni od poniedziałku do piątku włącznie, z wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy. 
  2. Formularz Zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Towarów do Koszyka oraz określenie niektórych warunków Umowy Sprzedaży, w szczególności sposobu dostawy i płatności;
  3. Klient (Kupujący) – użytkownik Sklepu Internetowego www.wysoczanscy.pl – pełnoletnia osoba fizyczna, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, dokonująca ze Sprzedawcą czynności prawnej, w tym zawarcia umowy sprzedaży na odległość, niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową;
  4. Koszyk – element Sklepu, w którym widoczne są wybrane przez Klienta Produkty i w którym Klient ma możliwość ustalenia i modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości nabywanych Produktów;
  5. Produkt – Towary i dodatkowe Usługi dostępne  w Sklepie Internetowym.
  6. Przedmiot transakcji – Towary wymienione i opisane na stronie internetowej Sklepu Internetowego. Sprzedający dokłada wszelkich starań, aby prezentowana na stronie oferta, była aktualna. Gdyby jednak niektóre z Zamówionych Towarów nie były dostępne, Sprzedający zobowiązuje się do niezwłocznego poinformowania Kupującego o zaistniałej sytuacji telefonicznie lub drogą mailową. W opisie Towaru mogą znaleść się błędy wynikające z czynnika ludzkiego. 
  7. Regulamin – niniejszy regulamin. W zakresie usług świadczonych drogą elektroniczną. Regulamin jest regulaminem, o którym mowa w art. 8 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002 r. Nr 144, poz. 1204 ze zm.).
  8. Roślina (Rośliny) – rzecz ruchoma z asortymentu oferowanego w Sklepie Internetowym www.wysoczanscy.pl będąca rośliną, której dotyczy Umowa Sprzedaży. Roślina jest towarem, który może ulec szybkiemu zepsuciu.
  9. Sklep Internetowy – www.wysoczanscy.pl (Sklep, Sklep Internetowy) – serwis internetowy dostępny pod adresem https://wysoczanscy.pl, za pośrednictwem którego Klient może kupić Produkt.
  10. Sprzedawca Wysoczańscy Stanisław Wysoczański  NIP 8982052421, Regon  21925322, 49-100 Jakubowice, Jakubowice 32D
  11. Strona sklepu strona internetowa sklepu znajdująca się pod adresem URL www.wysoczanscy.pl lub podstrona adresu URL www.wysoczanscy.pl 
  12. Strony – Sprzedawca i Klient (Kupujący).
  13. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży.
  14. Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktów w rozumieniu ustawy Kodeks cywilny, zawierana pomiędzy Sprzedawcą a Klientem (Kupującym), z wykorzystaniem środków porozumiewania się na odległość (w tym drogą telefoniczną i elektroniczną).
  15. Dodatkowa Usługa – usługa świadczona przez Sprzedawcę na rzecz Klienta poza Sklepem Internetowym w związku z charakterem sprzedawanych produktów.

Ogólne zasady

  1. Sklep internetowy prowadzi sprzedaż detaliczną za pośrednictwem internetu. 
  2. Warunkiem złożenia zamówienia w sklepie internetowym jest zapoznanie się i zaakceptowanie Regulaminu. 
  3. Wszystkie rośliny oferowane w Sklepie internetowym są zdrowe,  wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
  4. Rośliny są sprzedawane w doniczkach o pojemności 0,5 litra chyba, że w opisie rośliny podano inaczej. 
  5. Rośliny w miarę potrzeby są przycinane do transportu.
  6. Rośliny w każdej porze roku wyglądają inaczej – jest to związane z fizjologią roślin.
  7. Rośliny sprzedawane w sklepie internetowym mogą posiadać niewielkie wady oraz przebarwienia nie mające wpływu na dalszy rozwój rośliny.
  8. Rośliny sprzedawane w sklepie internetowym mogą się różnić od roślin, które są prezentowane na zdjęciach. 
  9. Roślin należy używać i uprawiać zgodnie z ich przeznaczeniem.
  10. Sprzedawca jest rolnikiem ryczałtowym, korzysta ze zwolnienia określonego w art. 43 ust. 1 pkt 3 Ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (ze zm.)
  11. Roślin nie należy spożywać. 

Zawarcie umowy sprzedaży

  1. Opisy Roślin wraz z cenami stanowią zaproszenie do zawarcia umowy (informację handlową), a nie ofertę w rozumieniu Kodeksu cywilnego. Klient składając Zamówienie składa ofertę kupna wskazanej rośliny za cenę i o cechach określonych w opisie rośliny lub w Regulaminie. 
  2. Klient może składać zamówienie w sklepie internetowym 24h na dobę, 7 dni w tygodniu przez cały rok.
  3. W celu złożeni zamówienia:
    1. Klient wybiera roślinę (lub kilka roślin), którą jest zainteresowany a następnie przyciska „Dodaj do koszyka”. 
    2. następnie Klient przechodzi do „Koszyk’, który znajduje się w prawym górnym rogu strony sklepu internetowego.
    3. wypełnia formularz zamówienia poprzez wpisanie następujących danych: imienia i nazwiska, adresu, na który ma nastąpić dostawa Rośliny (Roślin), adresu poczty elektronicznej, nr telefonu. 
    4. następnie wybiera sposób dostawy oraz formę płatności
    5. wybiera przycisk „Kupuję i płacę” 
  4. Zamówienie uznaje się za złożone, kiedy Kupujący potwierdzi treść zamówienia oraz zaakceptuje Regulaminu Sklepu 
  5. Sprzedawca po złożeniu zamówienia, przesyła potwierdzenia na adres e-mail podany przez Klienta. 

Cena 

  1. Wszystkie ceny podane w sklepie internetowym są cenami netto i nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT).
  2. Ceny nie zawierają kosztów wysyłki, które są zależne od wybranego przez Klienta sposobu płatności i dostawy.
  3. Na całkowitą cenę Zamówienia składają:
    1. cena za roślinę
    2. koszty dostawy rośliny 
    3. ew. opłata za transakcję online lub opłata za płatność za pobraniem. 
  4. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen Towarów znajdujących się w Sklepie, wprowadzania nowych Towarów do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian zgodnie z normami kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.
  5. Cena za roślinę uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych Towarów po złożeniu przez Klienta Zamówienia.
  6. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany cen rośliny znajdujących się w Sklepie internetowym, wprowadzania nowych roślin do sprzedaży, przeprowadzania i odwoływania akcji promocyjnych, bądź wprowadzania w nich zmian zgodnie z normami kodeksu cywilnego oraz innych ustaw.
  7. Cena rośliny uwidoczniona na stronie Sklepu internetowego jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta nie ulegnie zmianie niezależnie od zmian cen w Sklepie internetowym, które mogą się pojawić w odniesieniu do poszczególnych roślin po złożeniu przez Klienta Zamówienia.

Płatność

  1. Klient za zamówienie może zapłacić za pośrednictwem bramki płatniczej, przelewem tradycyjnym. 
  2. Zamówienie zostanie wysłany Klientowi po zaksięgowaniu płatności. W przypadku braku zaksięgowania płatności w ciągu 3 dni roboczych, Zamówienie zostanie automatycznie anulowane – system nie wysyła powiadomień o anulowaniu zamówienia.
  3. W przypadku opłacenia zamówienia później niż w terminie 3 dni od złożenia zamówienia sprzedawca w drodze indywidualnych ustaleń z klientem może wysłać w ramach kwoty zamówienia inne produkty, anulować część zamówienia lub anulować zamówienie w całości.
  4. Sprzedawca dokonuje zwrotu kwoty równowartości produktów anulowanego zamówienia ciągu 72 godzin roboczych, chyba że strony w drodze indywidualnych ustaleń postanowią inaczej.
  5. Klient za zamówienie może zapłacić za pobraniem jeżeli sprzedawca udostępnił taką możliwość.
  6. W przypadku płatności za pobraniem realizacja zamówienia następuje zgodnie z Wysyłka zamówienia. 
  7. W przypadku nie odebrania przesyłki za pobraniem Klient zobowiązuje się do pokrycia kosztów transportu w obie strony (do klienta oraz kosztów zwrotu przesyłki)

 

Wysyłka zamówienia 

  1. W czasie składania zamówienia Klient dokonuje wyboru sposoby dostawy.
  2. Aktualnie dostępne sposoby dostawy w Sklepie Internetowym dostępny jest na stronie sklepu www.wysoczanscy.pl.
  3. Wysyłka zamówienia do Klienta następuje w ciągu 14 dni roboczych. Chyba że termin wysyłki w trakcie składania Zamówienia podano dłuższy. 
  4. Termin o którym mowa powyżej zaczyna biec w przypadku płatności przelewem/ płatnością elektroniczną od dnia uznania na rachunku bankowym Sprzedawcy. 
  5. W przypadku wyboru przez Klienta sposobu płatności za pobraniem dnia zawarcia Umowy Sprzedaży. 

Odstąpienie od umowy

  1. Na podstawie art. 38 Ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta: Prawo odstąpienia od umowy zawartej poza lokalem przedsiębiorstwa lub na odległość nie przysługuje konsumentowi w odniesieniu do umów: 4) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia. 
  2. Mając powyższe na uwadze rośliny jako towar, który może ulec szybkiemu zepsuciu, nie podlegają możliwości zwrotu.

Gwarancja 

  1. Sprzedający nie daje gwarancji na przyjęcie się i wzrost zakupionych roślin, ponieważ związane jest to z czynnikami od niego niezależnymi i nie podlegającymi jego kontroli.

Reklamacja

  1. Reklamację z tytułu wady Roślin albo niezgodności Roślin z zawartą Umową sprzedaży na odległość można złożyć: w formie pisemnej na adres Sprzedającego lub poprzez e-mail na adres reklamacja@wysoczanscy.pl.
  2. W zgłoszeniu należy określić wadę, jaką zdaniem Klienta Roślina posiada, żądania wobec Sprzedającego oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę oraz przedstawić dowód zakupu Rośliny w Sklepie Internetowym. Sprzedawca obowiązany jest udzielić odpowiedzi na reklamację w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania. Jeżeli nie udzielił odpowiedzi w ww terminie uważa się, że uznał reklamację. Odpowiedź na reklamację Sprzedawca przekazuje Klientowi na piśmie lub e-mailem.
  3. W przypadku uznania przez Sprzedającego reklamacji za uzasadnioną: koszty wymiany, naprawy, w tym koszt przesyłki związanej z reklamacją Roślin ponosi Sprzedający.

Zgłaszanie zagrożenia lub naruszenia praw

  1. W przypadku gdy Klient lub inna osoba lub podmiot uzna, iż treść publikowana na Stronie Internetowej Sklepu narusza ich prawa, dobra osobiste, dobre obyczaje, uczucia, moralność, przekonania, zasady uczciwej konkurencji, know-how, tajemnicę chronioną prawem lub na podstawie zobowiązania, może powiadomić Sprzedawcę o potencjalnym naruszeniu.
  2. Sprzedawca powiadomiony o potencjalnym naruszeniu podejmuje niezwłoczne działania mające na celu usunięcie ze Strony Internetowej Sklepu, treści będących przyczyną naruszenia.

Ochrona danych osobowych

1. Zasady ochrony Danych Osobowych zamieszczone są w Polityce prywatności.

Postanowienia końcowe

  1. Umowy zawierane są w języku polskim.
  2. Treść niniejszego Regulaminu może zostać utrwalona poprzez wydrukowanie, zapisanie na nośniku lub pobranie w każdej chwili ze Strony Internetowej Sklepu.
  3. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy sprzedaży strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Prawem właściwym dla rozstrzygania wszelkich sporów powstałych na gruncie niniejszego Regulaminu jest prawo polskie.
  4. Sprzedawca informuje Klienta będącego o możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach lub na stronach internetowych podmiotów uprawnionych do pozasądowego rozpatrywania sporów. Mogą nimi być w szczególności rzecznicy praw konsumenta lub Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej, których lista jest dostępna na stronie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
  5. Sprzedawca zastrzega sobie prawo zmiany niniejszego Regulaminu. Wszystkie zamówienia przyjęte przez Sprzedawcę do realizacji przed dniem wejścia w życie nowego Regulaminu są realizowane na podstawie Regulaminu, który obowiązywał w dniu składania zamówienia przez Klienta. Zmiana Regulaminu wchodzi w życie w terminie 7 dni od dnia opublikowania na Stronie Internetowej Sklepu.

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.02.2025 r.